Ślub to największe, a zarazem najbardziej stresujące wydarzenie w życiu każdego z nas. Do ostatniej chwili trwają gorączkowe przygotowania, a mimo sporządzonej na długo przed listy zadań, i tak ma się wrażenie, że o czymś się zapomniało.
Założenie własnej firmy zajmującej się planowaniem i organizowaniem ślubów nie jest rzeczą trudną. Wystarczy tylko odrobina kreatywności i fantazji oraz umiejętne rozplanowanie powierzonych zadań. Wskazanym jednak jest zbadanie rynku i przeprowadzenie sondy, czy taka usługa ma szansę sprzedać się w danym rejonie. Należy pamiętać, że ślub to ogromny wydatek, stąd nie każdego będzie stać na dodatkowe powiększenie jego kosztów.
Jeżeli chodzi o kapitał początkowy na rozruch to w zasadzie nie musi on być duży. Do takiej pracy niekoniecznym jest posiadanie własnego lokalu, tak naprawdę rozmowy można prowadzić u klienta, bądź na neutralnym gruncie. Trzeba jednak pamiętać, że wynajem biura dostarcza wiarygodności firmie. Największe nakłady poniesiemy oczywiście na reklamę.
Restauracje, które wynajmują sale na takie imprezy, są dobrym miejscem aby pozostawić z nich swoje ogłoszenia, podobnie jak salony sukien ślubnych i garniturów, a także w salony fryzjerskie i kosmetyczne. Czyli wszędzie tam, gdzie znaleźć nas może potencjalny klient. Jeżeli mamy wystarczającą ilość środków, godnym polecenia są reklamy w gazetach z modą i obyczajami ślubnymi, a także Internet.
Do zadań menagera ślubnego głównie należą:
W zależności od wymagań klienta wachlarz obowiązków może ulec zmianie. Warto zatem dokładnie zapoznać się z ofertą i opinią o restauracjach i innego rodzaju lokalach organizujących wesela. Poza tym dobrze mieć sprawdzonego fotografa, florystę, a także aktualne katalogi ubiorów ślubnych.
W zakładce "pomysły" znajdują się pierwsze pomysły na własną firmę. Zapraszamy do zapoznania się z nimi.
Możesz także śledzić pomysły na biznes na blogu Firmy.net.
W dniu 5 grudnia 2008 wystartował nowy serwis omawiający ciekawe pomysły na biznes. Zaglądaj do nas na bieżąco!